projekty UE
Cyfryzacja procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie Avant Fabryka Porcelitu Jerzy Bujanowicz w kierunku Przemysłu 4.0
Firma AVANT FABRYKA PORCELITU JERZY BUJANOWICZ uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej na realizację projektu pt. „Cyfryzacja procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwie Avant Fabryka Porcelitu Jerzy Bujanowicz w kierunku Przemysłu 4.0”.
Projekt, który realizujemy ma na celu zbudowanie dedykowanego rozwiązania informatycznego klasy ERP oraz MES, automatyzującego przepływ informacji łączących działania handlowe oraz produkcyjne w przedsiębiorstwie. W ramach realizacji projektu planujemy m. in. zakup oraz wdrożenie specjalistycznych rozwiązań cyfrowych, co umożliwi rejestrację wszystkich zdarzeń produkcyjnych w czasie rzeczywistym. W projekcie planujemy przeszkolić pracowników firmy, którzy będą wykorzystywać nowe rozwiązania cyfrowe w codziennej pracy. W ramach projektu zostanie wdrożona innowacja w skali przedsiębiorstwa polegająca na wdrożeniu aplikacji webowej konfiguratora ofert. Pozwoli ona klientom dostosować produkt do potrzeb i preferencji. Dzięki konfiguratorowi klienci będą mogli zobaczyć także jak dokładnie wyglądać będzie ich zamówienie przed dokonaniem zakupu.
Z efektów projektu korzystać będą pracownicy pracujący w następujących działach firmy: projektowanie, sprzedaż, produkcja, magazyn, ponieważ w tych obszarach zostaną wdrożone systemy informatyczne i usprawnione procesy biznesowe oraz klienci instytucjonalni i indywidualni, korzystający z webowego konfiguratora produktu.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu : 1 392 606,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 743 336,00 zł
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020
Oś priorytetowa I Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Działanie 1.4 Wzór na konkurencję
I Etap
Tytuł Projektu: „Analiza przedsiębiorstwa AVANT FABRYKA PORCELITU JERZY BUJANOWICZ pod względem potencjału i potrzeb wzorniczych”
Okres realizacji Projektu: 01/05/2016 - 31/10/2016.
Całkowita wartość Projektu: 122 385.00 zł.
Kwota dofinansowania z UE: 84 575.00 zł.
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Zwiększenie potencjału firmy AVANT FABRYKA PORCELITU JERZY BUJANOWICZ poprzez wykorzystanie procesu projektowania wzorniczego.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
1. Przeprowadzenie audytu wzorniczego oraz zdefiniowanie problemów wzorniczych dotyczących m.in.: oferty firmy, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji, strategii marketingowej, modelu biznesowego, charakterystyki klientów i konkurencji oraz trendów rynkowych.
2. Opracowanie strategii wzorniczej zawierającej rekomendacje dalszych szczegółowych działań wraz z wstępnym szacunkiem kosztów.
PLANOWANE EFEKTY PROJEKTU:
RZECZOWE:
1/ Zdefiniowanie problemów wzorniczych w przedsiębiorstwie dot.:
•oferowanych produktów jak też planów związanych z poszerzaniem asortymentu,
•wprowadzaniem produktów na nowe rynki,
•strategii marketingowej firmy,
•kontaktów z klientami.
2/ Określenie znaczenia i hierarchii ważności każdego z zidentyfikowanych problemów, wskazanie kwestii priorytetowych, które wymagają pilnego rozwiązania.
3/ Wskazanie możliwości rozwiązania ww. problemów, priorytetowo traktując te, które charakteryzują się największym potencjałem na rynku.
4/ Wyróżnienie się wyrobów Wnioskodawcy spośród oferty konkurencji, dostosowanie produktów do wymogów klientów i nisz rynkowych.
5/ Wzrost rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa i wzrost sprzedaży.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020
Oś priorytetowa I Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Działanie 1.4 Wzór na konkurencję
II Etap
Tytuł Projektu: „Wzrost konkurencyjności AVANT FABRYKA PORCELITU JERZY BUJANOWICZ poprzez wdrożenie strategii wzorniczej”
Okres realizacji Projektu: 01/03/2018 - 30/04/2019.
Całkowita wartość Projektu: 3 510 666,00 zł.
Kwota dofinansowania z UE: 1 923 620,00 zł.
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Celem nadrzędnym projektu jest wzrost konkurencyjności Fabryki Porcelitu Avant poprzez zastosowanie wzornictwa jako źródła innowacji.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
1. Wdrożenie innowacji ORGANIZACYJNEJ: opracowanie Księgi Technologii firmy Avant, wdrożenie systemu CRM
2. Wdrożenie innowacji MARKETINGOWEJ: opracowanie kompleksowej i spójnej komunikacji wizualnej
3. Wdrożenie innowacji PRODUKTOWYCH, w tym:
a) Innowacyjnego kubka o fasonie sentymentalnym z unikalnymi cechami, nawiązanie do emocji, przeszłości i powiązanych wartości "polskie vintage".
b) Innowacyjnego kubka z ceramiki + inny materiał np. porcelit z korkiem, drewnem, żywicą, sylikonem, betonem i innymi.
c) Innowacyjnego kubka z masy barwionej - produkt "PREMIUM" w ofercie firmy.
d) Produkcja produktu z surowców z odpadów ceramicznych-"reused"
4. Wzrost przychodów przedsiębiorstwa, w tym z działalności eksportowej.
5. Pozyskanie nowych, zagranicznych rynków zbytu.
PLANOWANE EFEKTY PROJEKTU:
RZECZOWE:
- Nabycie środków trwałych innych niż nieruchomości, związane z wdrożeniem innowacji produktowej,
- Zakup usług doradczych, związanych z realizacją strategii wzorniczej;
- Nabycie wartości niematerialnych i prawnych (praw własności intelektualnej) związanych z wdrożeniem innowacji produktowej;
- Wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów.
FINANSOWE:
- Wzrost przychodów.
- Zmniejszenie kosztów produkcji nowych produktów.
- Optymalizacja zysku.
INNE:
- Zainicjowanie w firmie działań związanych z profesjonalnym wzornictwem przemysłowym.
- Wzrost konkurencyjności Avant dzięki wykorzystaniu wzornictwa.
- Poprawa komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
- Dostosowanie oferty produktowej do potrzeb klientów.
- Trwałe ugruntowanie pozycji rynkowej.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO na lata 2014-2020
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO na lata 2014-2020