Kodeks Etyczny AVANT

KODEKS ETYCZNY AVANT Fabryka Porcelitu

 

Misja

                                           

AVANT  to marka ceramiki użytkowej, projektowanej ze specjalnym uwzględnieniem branży reklamowej. Pragniemy, by efektem naszych działań były piękne produkty/przedmioty do codziennego użytku, przemyślane pod każdym względem. Sprawdzające się, jako upominki i jednocześnie mogące być nośnikiem reklamy – pomagając osiągać sukces naszym klientom.

Avant Fabryka Porcelitu  dokłada wszelkich starań, aby zachować standardy etyczne na każdym etapie działalności  oraz w  relacjach z partnerami biznesowymi, konkurencją i w relacjach z pracownikami.

Celem Kodeksu Etycznego Avant jest promocja i umocnienie postępowań, które wpływają na pozytywny wizerunek firmy, Kodeks zawiera zapisy które wspierają pracowników w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji w relacjach z współpracownikami oraz z  mikro i makrootoczeniem.

 

  1. Zobowiązanie AVANT Fabryka Porcelitu

 

Firma AVANT obliguje się do spełniania najwyższych standardów etycznych na każdym etapie działalności zarówno w przedsięwzięciach biznesowych wobec kontrahentów, konkurencji jak również w stosunku do współpracowników.

Kodeks Etyczny AVANT został opracowany w celu zapisu zasad dotyczących zawodowych obowiązków, działań biznesowych oraz kontaktów służbowych.

Zapisy w kodeksie obowiązują wszystkich pracowników firmy AVANT. Pracodawca czuje się odpowiedzialny za ich przestrzeganie w stosunku do pracowników i współpracowników w celu skutecznej ochrony ich praw. Zapisy Kodeksu etycznego obowiązują wszystkich pracowników i współpracowników firmy AVANT. Pracownicy oraz współpracownicy zobowiązani są również do przestrzegania przepisów prawa polskiego.

 

  1. Zobowiązanie uczciwości

 

  1. Uczciwość wobec osób spoza firmy

Pamiętajmy aby traktować naszych dostawców, konkurentów, klientów oraz gości w taki sposób w jaki sami chcemy być traktowani. Traktujmy ich uczciwie i z szacunkiem. Działajmy tak by problem naszych klientów został jak najszybciej rozwiązany. To wpływa na nasze relacje z klientem.

Pracownicy firmy AVANT zobowiązani są do:

  • Rzetelnej informacji o produkcie oraz warunkach współpracy z firmą AVANT
  • Uczciwego wyboru dostawcy i odbiorcy, opartego na analizie warunków współpracy i najlepszej cenie
  • Traktowania osób z poza firmy z pełnym szacunkiem (klienci, dostawcy, konkurencja)
  • Uczciwego traktowania osób z poza firmy, nie naruszając dobrego mienia danej osoby.

 

Pracownik i współpracownik jest zobowiązany:

  • upewnić się, że wszelkie porównania z konkurentami, ich produktami lub usługami są zawsze uzasadnione i prawdziwe oraz nie wprowadzają w błąd
  •  powziąć konieczne środki, aby jak najszybciej uniemożliwić zaistnienie niestosownych zachowań  z ze strony pracowników AVANT w stosunku do osób spoza firmy, np. klientów, dostawców i konkurentów.

 

  1. Normy zachowania w firmie

Pamiętajmy, że nasza praca oceniana jest przez naszych klientów, starajmy się więc aby nasza praca była dokładna i na najwyższym poziomie.

Działajmy zespołowo, w firmie dążymy do tych samych celów. Łącząc siły możemy więcej, lepiej, szybciej.

Jesteśmy  w pełni odpowiedzialni za swoją pracę, pamiętajmy że nawet najdrobniejszy błąd może kosztować firmę bardzo dużo.

W sytuacjach kryzysowych reagujemy szybko, nie zwlekamy z poinformowaniem klienta lub przełożonego o problemach.

  • Kryzys? Nie szukaj winnych – szukaj rozwiązania
  • Nasze nastawienie przekłada się na sukces

 

Działamy z pasją. Dzielimy się pomysłami, rozwiązaniami oraz sprawdzonymi praktykami. Robimy burze mózgów w sytuacjach wymagających znalezienia wyjścia z zaskakujących sytuacji.

Akceptujemy odmienne zdanie w dyskusji i umiejętność podejmowania wspólnych decyzji.

 

  1. Szczerość i poufność

Postępujemy uczciwie wobec firmy AVANT  i przestrzegamy zasad zachowania poufności.

 

Pracownikowi i współpracownikowi nie wolno:

  • Ujawniać osobom trzecim poufnych informacji dotyczących procesów produkcyjnych, baz danych, działań marketingowych.
  • Podawać nieprawdziwe rozliczenia swojej pracy, bądź powodować niepotrzebne lub nadmierne koszty podczas wykonywania swoich obowiązków,

 

  1. Korupcja                                                                                                                                                                                                                                  

Podstawą naszych relacji z partnerami biznesowymi, urzędnikami i innymi osobami są nasze osiągnięcia, wiarygodność oraz jakość naszych produktów i usług. Nigdy nie wpływamy na osoby decyzyjne poprzez niezgodne z prawem finansowanie, przekazywanie prezentów lub wyświadczanie przysług.

 

Pracownikom i współpracownikom nie wolno:
– korumpować klientów, potencjalnych klientów, urzędników państwowych lub inne osoby, celem uzyskania przychylnej decyzji lub zdobycia poufnej informacji
– proponować łapówki pośrednikowi lub decydentowi, który pracuje dla (potencjalnego) partnera biznesowego, aby wpłynąć na jego decyzję.

 

Każdy pracownik i współpracownik może
– wręczać drobne i w danym kraju zwyczajowo przyjęte upominki partnerom lub ich współpracownikom, jak również innym osobom, np. z okazji realizacji kontraktu  i/lub jako wyraz uprzejmości, o ile nie będzie to wbrew przepisom.

 

 

 

 

 

 

  1. Przyjmowanie prezentów, zaproszeń i innych korzyści

Pamiętajmy, by nasze działania były oparte na uczciwym zachowaniu. Nie pozwalajmy by wywierano na nas wpływ poprzez prezenty, zaproszenia czy inne korzyści. W przypadku wątpliwości kierujemy się do przełożonego.

Pracownikowi i współpracownikowi nie wolno:
– przyjmować prezentów lub innych korzyści, jeśli mają one na celu uzyskanie korzyści związanych z jego zawodową działalnością dla AVANT lub gdyby tworzyły wrażenie, że wpływają na relacje służbowe między firmą AVANT a osobą obdarowującą
– przyjmować prezentów lub innych korzyści, jeśli wartość tych upominków przekracza zwyczajowe normy w danym kraju. Jeśli nie wypada odmówić przyjęcia prezentu lub oferowanej korzyści, obdarowany powinien przekazać je przedsiębiorstwu, w którym jest zatrudniony
– przyjmować prezentów lub innych korzyści, jeśli takie prezenty poddają w wątpliwość obiektywizm działań pracownika na rzecz AVANT.

Każdy pracownik i współpracownik może przyjmować symboliczne prezenty, zaproszenia i inne korzyści oraz upominki reklamowe bądź rabaty.

  1. Konflikt interesów

Pracownikowi nie wolno:

  • Publicznie kreować negatywny wizerunek firmy
  • Wykorzystywać swoje stanowisko w firmie AVANT lub zasobów firmy w celu pozyskania osobistych korzyści
  • reprezentować firmy AVANT w przedsięwzięciach biznesowych, które mogłyby prowadzić do pozyskania osobistych korzyści dla pracownika lub jego bliskich

 

W sytuacji konfliktu interesów każdy pracownik oraz współpracownik zobowiązany jest do:

  • niezwłocznego omówienia zaistniałego konfliktu ze swoim przełożonym lub innym kompetentnym pracownikiem firmy
  • niezwłocznego powiadomienia przełożonego o zaistniałym konflikcie
  • zastosować wszystkie możliwe środki, by rozwiązać konflikt interesów lub uniknąć go.

 

Dokładamy starań, aby lojalnie i rzetelnie wypełniać nasze obowiązki wobec firmy. Unikamy sytuacji, które mogą prowadzić do konfliktu interesów pomiędzy nami a firmą AVANT.

 

  1. Dyskryminacja, mobbing, molestowanie

Pamiętajmy by relacje w naszej firmie oparte były na szacunku. Niedopuszczalne są zachowania takie jak molestowanie, przemoc czy mobbing, jeśli zauważymy takie zachowania niezwłocznie zgłośmy to do przełożonego. Pamiętajmy także o wyrozumiałości i zrozumieniu nie każde zachowanie jest przejawem dyskryminacji , może to być tylko nie przemyślany żart.

Każdy pracownik i współpracownik firmy AVANT ma prawo do uczciwego i niedyskryminującego traktowania, niezależenie od stanowiska w firmie. Podobne zasady obowiązują w relacjach z osobami niezatrudnionymi w firmie.

 

  1. Odpowiedzialność pracowników

Wszyscy pracownicy i współpracownicy fabryki AVANT są zobowiązani do przestrzegania zasad etyki ujętych w Kodeksie.

Pracownicy i współpracownicy są zobowiązani zgłaszać przełożonemu każde naruszenie Kodeksu oraz każdą istotną okoliczność, która dotyczy ujętych w nim zasad. W przypadku, gdy pracownik ma ważne powody, by pominąć przełożonego, powinien zgłosić się do właściciela firmy.

Zawiadomienie o naruszeniu Kodeksu można składać, zachowując anonimowość i gwarancję poufności informacji. Oczywistym jest, że pracownika lub współpracownika, który w dobrej wierze zgłasza naruszenie Kodeksu, nie spotkają żadne sankcje.

  1. Środowisko naturalne

Fabryka AVANT dokłada wszelkich starań w trosce o środowisko naturalne. Kadra zarządzająca oraz pracownicy zobowiązani są do:

  • Racjonalnego wykorzystywania surowców do produkcji
  • Segregacji odpadów
  • Pełnego wykorzystywania ciepła wytworzonego z pieców wypałowych do ogrzewania pomieszczeń fabryki
  • Przetwarzania surowców powstałych z odpadu produkcyjnego
  • Niedopuszczenia do zanieczyszczenia otoczenia substancjami toksycznymi i niebezpiecznymi.
  1. Bezpieczeństwo w miejscu pracy

Pracownicy firmy AVANT zobowiązani są do przestrzegania zasad BHP oraz do bezzwłocznego zgłaszania wypadków powstałych podczas pracy. Pracownicy zobowiązani są również do zgłaszania wszelkich pogorszeń komfortu pracy w celu poprawienia warunków pracy.

 

  1. Nadzór

Katarzyna Bujanowicz jest osobą  upoważnioną przez zarząd AVANT za przestrzeganie Kodeksu  i zobowiązana jest  do monitorowania i kontroli przestrzegania zasad zapisanych w Kodeksie Etycznym AVANT.

 

  1. Sankcje

W przypadku naruszenia zasad Kodeksu etycznego przez pracownika lub współpracownika, pracodawca ma prawo wyciągnąć konsekwencje. Rodzaj i wymiar sankcji będzie zależny od stopnia naruszenia Kodeksu, a także od rodzaju wzajemnych zobowiązań prawnych pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.